11
Oct
October 11, 2018, 5:21 pm

Koichi Tohei (藤 平光 一) Роки життя (20 січня 1920 року - 19 травня 2011 року) - володар 10-го дана Айкiдо, засновник Кі-спільноти та стилю Сін Сін тоіцу Айкідо (心身 統一 合氣道) «айкідо з об'єднаною свідомістю і тілом », широко відомого як Кі-Айкідо.

Коiчi Тохей народився в 1920 році в районі Токіо, Сітая, в даний час Тайто. З дитинства був хворобливим і слабким, тому батько почав навчати його дзюдо. Він наполегливо займався і його тіло розвивалося, проте незабаром після початку довузівського навчання він захворів плевритом - запаленням слизової оболонки порожнини легких, яке викликає бiль при диханні. Це змусило Тохея пропустити рік занять.

Тохей був засмучений думкою втратити ново знайдену силу тіла і його методи тренування, тому він вирішив замінити тренування дзюдо дзен-медитацією і практикою місоги. Як і в заняттях дзюдо, Тохей з ретельністю зайнявся тренуванням свідомості і незабаром досяг успіху, незважаючи на проблеми зі здоров'ям. Після одужання від плевриту, від якого лікарі не змогли знайти і сліду, Тохей переконався, що зусилля в тренуванні свідомості і розвиток Кi допомогли йому вилікуватися і одужати. Це в подальшому виявилося стимулом у розвитку Кіацу, системи лікування фізичних захворювань шляхом натискання пальцями і розширення Кi в тіло хворої людини. Тохей описує це як «заправка насоса», що дозволяє людині зцілити себе.

Оговтавшись після плевриту, він повернувся в дзюдо, але Тохей хотів більше ніж просто фізичну підготовку, і не думав, що дзюдо - це те мистецтво, яким йому слід займатися. Але він продовжив займатися дзюдо, поки не зайнявся айкідо.

Інструктор Тохея по дзюдо, Сехей Морі, рекомендує Тохею зустрітися із засновником айкідо, Моріхеем Уесібою. Вiдповiдно Тохею, коли він вперше зустрівся з інструктором айкідо і практикував деякі техніки в додзьо Уесіби, у нього були сумніви вiдповiдно айкідо і його значенні для себе. Однак, все змінилося, коли Тохей прийшов в додзьо і почав відпрацьовувати свої техніки з інструкторами, він не був повністю переконаний, поки Уесіба не просив Тохея вийти на татамі і спробувати схопити його. Спроби Тохея не увінчалися успіхом, і після цієї особистої демонстрації Уесиби, Тохей попросив негайно прийняти його в учні. І він також буде продовжувати тренувати свою свідомість, як і тіло, в медитації, місоги і айкідо.

Тохей тренувався з Уесібою шість місяців перед відправкою в якості представника для викладання в школі Сюмей Окава і в поліцейській академії. Це було до того, як Тохей отримав будь-який дан або кю. Уесіба присвоїть Тохею п'ятий дан, після того як Тохей почав військову службу.

Роки війни

Як і багато інших японські хлопців в ті роки, Тохей був покликаний до Імператорської армії в жовтні 1942 року. Він бачив бойові дії в Китаї і пробув там до кінця війни аж до своєї репатріації в 1946 році. Згодно китайським джерелам, схильність Тохея до лікування захоплених китайських солдатів змусила китайську владу уникати його підрозділу під час нападу. Кажуть, Тохей покинув Китай з бiльшою кількістю солдатів, ніж коли він починав.

Післявоєнний час

Коiчi Тохей - 10 дан Кі-Айкідо. 1953 році Тохей був відправлений на Гаваї, щоб представити там айкідо. З тих пір Гаваї стали центром поширення айкідо в Сполучених Штатах, а пізніше - особливого стилю Тохея. У 1969 року Уесіба попросив Тохея прийняти десятий дан, і Тохей прийняв його.

Створення Кі але Кенкюкай

Смерть Моріхея Уесіби в 1969 році підлила масла у вогонь подій, який призвів до розколу між основною організацією айкідо Айкікай і Коiчi Тохеем. Син Моріхея Кіссьомару Уесіба успадковує звання Дошу. До моменту смерті Моріхея Уесіби Коiчi Тохей був шеф-інструктором Хомбу Додзьо, штаб-квартири Айкікай, звання якого він би зберіг до свого офіційного відділення від Айкiкай в 1974 році.

Однією з основних причин, що викликали конфлікт, був акцент Коiчi Тохея на принципі Кі в айкідо. Тохей хотів сконцентрувати айкідо на цьому принципі, використовуючи вправи для взаємного поліпшення і кi-тести в щоденній практиці айкідо. Він уже почав викладати свої ідеї під час власних тренувань в Хомбу Додзьо, на відміну від інших інструкторів. Були й ті, хто погодився з підходом Тохея, але діяльність Тохея не вітати Кіссьомару і більшість старших інструкторів. Вони настійно рекомендували йому не навчати своїм принципам і технікам в Хомбу Додзьо. Тохей відповів, що має право навчати цьому за межами Хомбу Додзьо, що і зробив. Однак напруженість залишилася серед старших інструкторів, які до сих пір не схвалили фокусування Тохея на Кі. Зростаюча напруженість укупі із загальним незадоволенням Тохея ситуацією закінчилися в 1971 році, коли він створив Кі але Кенкюкай з метою сприяння розвитку та виховання Кі всередині айкідо, але не під егідою Айкикай. Роки конфлікту остаточно зміцнили рішення Тохея відірватися від Айкикай і викладати свій власний стиль «Кi» айкідо. Отже, станом на 1 травня 1974 офіційно покинув організацію Айкікай щоб сконцентруватися на своєму новому Кі-айкідо і Кі-співтоваристві. 15 травня 1974 року відрядив лист англійською та японською в більшість додзьо в Японії і за кордоном, пояснюючи причини свого відділення і свої плани щодо Кі-айкідо і Кі-спільноти. Цей поділ став шоком для багатьох айкидокiв по всьому світу. До Тохеея шанобливо ставилися більшість інструкторів і учнів. Його розглядали як головного сенсея Айкідо після смерті Уесиби. Це, в свою чергу, призвело до розриву декількох додзьо з Айкікай і переходу до Тохеея з його новим стилем. Новим завданням Тохея стало координування всіх додзьо, які приєдналися до нього, і залучення їх в організацію Сін Сін Тойцу Айкідо: «Айкідо з об'єднаною свідомістю і тілом». Ця гілка айкідо як і раніше активна і сьогодні.

PLUGIN_BLOG_INJECTOR.TEMPLATES.NEXT_POST PLUGIN_BLOG_INJECTOR.TEMPLATES.PREVIOUS_POST